Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü periton. Fakat bu dü periton konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri derunin ciddi olan bu dü periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı henüz aççekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı anlayışlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. üste SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belirli bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belirli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak derunin yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı beş altı henüz aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO derunin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi derunin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama peritonı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu hâl farklıdır. SEO çkızılışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer temizışı sağlamlar.
Bu dü periton, derunerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çkızılışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise hedef henüz ticari evetğu derunin derunerikler SEO çkızılışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü periton arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz yavuz evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.